22 Nisan 2011 Cuma

yirmiğüçnisanmutluolsun

10. yıl marşıyla uyanmış biriyim ben. kimse benden derse gitmemi beklemesin.

meraklısına:
bizim evin karşısında az sayıda ergen barındıran bir 'düz' lise var. lisede okuyan adamın 23 nisan kutlama çabasına tanık oluyoruz şu an abilerablalar. memur garanticiliğiyle son bir prova alıyorlar. kıyafetler giyilmiş filan..şiir okuyacak olanlar ellerindeki kağıda bakmıyorlar bile artık. o derece eminler kendilerinden, sindirmişler şiiri, şiir onlar olmuş.sesi yeni çatallaşmaya başlamış bir çocuk, tebememenin açılış hikayesini okuyor. daha coşkulu ve akıcı okuması konusunda uyarılıyor öğretmeni tarafından. ve bingo. sunucu kız sesi yırtıla yırtıla söylediği 23 nisan temalı vecizeleriyle başlıyor sunuşuna. Teşekkürler Atatürk! diyor. son hecede duygu patlaması kaynaklı, detone oluyor...

"ben lisedeyken hiç işim olmazdı müsamerelerde, elime mikrofon almayı bırak o gün okula gitmeyen öğrenci hakkında açılacak her türlü soruşturma blöfünü görür, çıkmazdım yataktan." cevvalliğinde 'haşarı' bi öğrencilik geçirmiş olmayı dilerdim ancak, okul birinciliği videolar/fotoğraflarla belgelenmiş biri olarak ben, -tahmin edeceğiniz gibi- mikrofonun aranan ismiydim. liseye kadar, her resmi bayramda sabahın bi körü kaldırılıp anıtkabire koşturan memur ailelerin, memur çocuklarındandım. babasının coşkusunu sorgulamadan içselleştirmiş yılmaz bir cumhuriyet bekçisiydim, 10 kasımlarda 'mozole' önünde tribe girerdim. 6 yaşımdayken, babam tarafından bi gecede ezberletilen ATATÜRK TÜRKİYE şiirini, ertesi günkü anıtkabir ziyaretinde tesadüfen trt kameraları karşısına okumuşluğum var.aslanlı yolda.. neyse ki görsel kanıt yok.


ebeveynlerimin eline sonu gelmeyecek beklentilere zemin hazırlayacak kadar çok övünecek şey vermiş olmanın pişmanlığıyla öldüm bi yerlerinde zamanın.
bundan duyduğum rahatsızlığı deşmiş olması sebebiyle mehmetçik lisesi 2011 müsamere timine teşekkür ederim. 
bir dakikalık saygı(!) duruşu ve ardından istiklal marşı.

hah. bi de.

Atatürk Türkiye

Seni hiç görmedim Atatürk'üm,
Sesini duyamadım yakından,
Seyredemedim bakışlarını bir kerecik olsun.
Ama öylesine bizim olmuşsun,
Öylesine doğmuşsun ki içimize...
Her iyi şeye,
Her güzel şeye Atatürk diyesim geliyor.
Tutsak değilsek başka uluslara,
Okuduğumuzu anlıyor,
Yazabiliyorsak kolayca,
Özgürsek,
Düşünebiliyorsak uygarca,
Sana borçluyuz.
En güzel özlemler seninle başlar Türkiye'mizde,
Su gider,ışık gider köylerimize,
Seni anarız.
Okullarda,kışlalarda
Resim resim olmuşsun duvarlarda.
"Yaman sevmişiz seni Atatürk yaman".
Gönlümüzde taht kurmuşsun.
Eserlerinle dolmuş Türkiye'miz,
Sen,Türkiye olmuşsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder